T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C.
AKSARAY VALİLİĞİ
Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
Sayı : E-48520513-010.06.99-20157 25.11.2022
Konu: Sokak Hayvanlarının Korunması ve Rehabilitasyonu (Can Dostu Aksaray)
GENELGE: 2022/2
Tüm canlıların yaşam hakkının kutsal olduğundan hareketle; hayvanlara iyi ve uygun bir şekilde muamele edilmesi, hayvanların en iyi şekilde yaşamlarını idame ettirmesi, her türlü olumsuz durumun önüne geçilmesi amacıyla tedbir alınması insani ve kanuni bir görevdir.
Ülkemizde 5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu ve Hayvanların Korunmasına Dair Uygulama Yönetmeliği ile hayvanlar koruma altına alınmıştır. Bunun yanı sıra olumsuz kış şartlarının yoğun yaşandığı ilimizde beslenme ihtiyaçlarını karşılamakta güçlük çeken hayvanların doğal yaşam ortamlarında beslenmesi, korunması, çevresel sürdürülebilirliğin sağlanması ve halk sağlığının korunması amacıyla tedbirler alınması önem arz etmektedir.
Sosyal yaşantının bir parçası olan hayvanların rahat yaşamalarını sağlamak, onlara iyi ve uygun muamele edilmesini temin etmek, acı, ıstırap ve eziyet çekmelerine karşı en iyi şekilde korunmaları kamunun görev ve sorumlulukları arasında yer almaktadır. Öte yandan sahipsiz hayvanlar trafik güvenliğini tehlikeye düşürerek kazalara sebebiyet vermektedir. Öğrenciler başta olmak üzere vatandaşlarımızı tedirgin eden sahipsiz hayvanlarla ilgili;
5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanununun İlkeler başlıklı 4. maddesinin (j) fıkrasında; "Yerel yönetimlerin, gönüllü kuruluşlarla iş birliği içerisinde, sahipsiz ve güçten düşmüş hayvanların korunması için hayvan bakımevleri ve hastaneler kurarak onların bakımlarım ve tedavilerini sağlamaları ve eğitim çalışmaları yapmaları esastır."
Sahipsiz ve güçten düşmüş hayvanların korunması başlıklı 6. maddesinde ise "... Sahipsiz veya güçten düşmüş hayvanların en hızlı şekilde yerel yönetimlerce kurulan veya izin verilen hayvan bakımevlerine götürülmesi zorunludur." denilmektedir.
Hayvanların Korunmasına Dair Uygulama Yönetmeliğinin Belediyelerin alacağı tedbirler başlıklı 7. maddesinin (ç) fıkrasında; "Bölge ve mahallerindeki, özellikle köpekler ve kediler olmak üzere, sahipsiz hayvanların bakımları, aşılarının yapılması, işaretlenmesi ve kayıtlarının tutulmasının sağlanması, kısırlaştırılması, alındığı ortama geri bırakılması ve sahiplendirilmelerinin yapılması için hayvan geçici bakımevlerine gönderilmesi gibi yapılan tüm faaliyetlerde yerel hayvan koruma görevlileri ve gönüllü kuruluşlar ile belediye veteriner hekimlerinin koordinasyonunun sağlanmasıyla, ... ilgili hususlarda gerekli tedbirleri alır.",
Sahipsiz ve güçten düşmüş hayvanların toplatılması başlıklı 20. maddesinin (a) fıkrasında; "Belediyelerde sahipsiz veya güçten düşmüş hayvanların toplatılması için ihtiyacı karşılayacak bir toplama ekibi kurulur.",
Toplanılan sahipsiz ve güçten düşmüş hayvanların bakılması başlıklı 21. maddesinin (d) fıkrasında; "... Hayvanlar, hiçbir suretle ilgili belediye sınırları dışındaki bir ortama, ormanlık olana veya diğer yaban hayatı yaşam alanlarına bırakılmaz.",
Aynı yönetmeliğin Denetime İlişkin Usul ve Esasların Yetkili birim başlıklı 42. maddesinde ise; "5199 sayılı Kanun ve bu Yönetmelik hükümlerine uyulup uyulmadığını denetleme yetkisi Bakanlığa aittir. Bakanlık bu yetkisini gerektiğinde mahallin en büyük mülkî amirine devredebilir. Bakanlığın yetkisini devretmesi halinde, mahallin en büyük mülkî amiri il bünyesinde veya mevcut değilse başka illerden veya kurumlardan hayvanların korunması konusunda uzman personeli de denetim ile görevlendirebilir. Bakanlık, merkez teşkilatı ilgili birim personelini de denetim ile görevlendirebilir." hükümleri bulunmaktadır.
Ayrıca 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu'nun Valilerin hukuki durumları, görev ve yetkileri başlıktı 9. maddesinin (E) fıkrasında: "İlin her yönden genel idare ve genel gidişini düzenlemek ve denetlemekten sorumludur." denilmektedir.
Mezkûr gerekçeler ile tüm il genelinde tedbirlerin gözden geçirilmesi ve gerekli hazırlıkların yapılması amaçlanmaktadır. "Can Dostu Aksaray” mottosuyla;
Bilgi ve gereğini arz ve rica ederim.
Hamza AYDOĞDU
Aksaray Valisi